
Mnoho řidičů se domnívá, že když za jedním úsekovým měřením na Městském okruhu přidají plyn a před tím dalším opět zpomalí na povolenou rychlost, nemusí se bát pokuty. To ale není pravda. „Jednotlivé kamery úsekového měření se umí podle potřeby různě propojovat,“ potvrdila Autosalonu mluvčí TSK Barbora Lišková.
I my jsme byli jedněmi z těch, kteří o této funkci nevěděli a pořádně se spálili. Jakmile totiž za Barrandovským mostem končilo úsekové měření, vždy jsme zrychlili a před měřením v okolí Spořilova opět zpomalili. Dlouho nám to procházelo, až jednoho dne přišla první pokuta a pak další a další. Nakonec nám jich přišlo pět a my nevěděli, proč. Vždyť jsme přeci před těmi kamerami zpomalili!
Teď už to tedy víme, že se kamery dokáží různě propojovat a vytvořit tak i několikakilometrové pasti. Otázkou však zůstává, proč jsme nějaký čas pokuty nedostávali. „Jednotlivé úseky mění policie společně s úřady na základě nehodovosti a častých přestupků,” vysvětlila Lišková. Nikdy tedy nevíme, jaké úseky jsou zrovna propojeny.
Ne všechny kamery v Praze ale rozdávají pokuty. Některé například slouží jen jako detektory intenzity provozu, jiné zase jen dohlíží na aktuální dění na silnicích. Ty, které opravdu sledují jednotlivé přestupky řidičů, najdete na mapě webu Dopravní Info (www.dopravniinfo.cz), který provozuje přímo Ředitelství silnic a dálnic.
Funguje pouze pro Prahu a ukáže všechny aktivní kamery, tedy úsekové i okamžité měření rychlosti či kontrolu jízdy na červenou. Pozor ale na fakt, že Pražský okruh nepatří do Prahy. Měřené úseky na okruhu tudíž do mapy zanesené nejsou (vyjma jeho pokračování v ulici Lipská). Ty si tak řidič musí sám zapamatovat.