
V praxi to ale není tak jednoduché, jak se teď může zdát. „Policisté se za pronásledované vozidlo musí zavěsit a nějakou dobu držet stejnou rychlost, jinak ho nezměří,“ uvedl policista. Jakmile tedy začne řidič před policejním autem včas brzdit, nebo rychle odbočí do jiného pruhu, dost pravděpodobně se pokutě a dalším problémům vyhne, což nám potvrdil i sám dopravní policista. V žádném případě ale nesmí hlídku za sebou zběsilými manévry ohrozit.
Z naších zkušeností ale víme, že pokud se opravdu věnujete řízení, odhalíte civilní hlídku s radarem ještě dřív, než vás vůbec začne měřit. Nejčastěji je k vidění minulá, tedy třetí generace vozu Škoda Octavia v krátkém provedení liftback. Méně obvyklé jsou pak předfaceliftové Superby opět v krátkém provedení liftback.
Následně je důležité zaměřit se na detaily. „Tajné“ policejní hlídky mají zpravidla tmavou barvu karoserie (hnědá, šedá, modrá atd.) a řadu světelných zařízení, která jsou poměrně dobře viditelná, i když právě neblikají. Nachází se pod přední maskou chladiče a na vršcích čelního i zadního okna. Skla pak bývají hodně tónovaná, aby světla byla co nejvíce maskovaná. Poznávacím znamením je také vysoká anténa, kterou u obyčejných Superbů nenajdete. Stejně tak dosti viditelný radar za čelním sklem.
