Detektor radarového a laserového měření rychlosti pro skrytou, diskrétní a při silniční kontrole hlavně neodhalitelnou montáž ve vašem automobilu. Mikrovlnná anténa je pevně a skrytě umístěná v prostoru předního nárazníku a v interiéru vozidla Vám zůstává maličký audio modul a informační display, který Vás přesně informuje o síle signálu z měřícího radaru a o směru, z kterého jste radarem měřeni.
Na signalizačním audio modulu se nachází otočný knoflík pro nastavení hlasitosti výstrahy a výstup audio signálu. Výhodou display je automatické nastavení jasu podsvětlení v závislosti na okolním světle. A proto se Vám nikdy nestane, že při denním světle ho neuvidíte a ve tmě Vás nebude oslňovat. Jako hlavní výhodou oproti pevné sadě Beltronics 975e Euro vidím to, že detektor obsahuje dvě citlivé mikrovlnné antény a dopředu Vám odhalí odkud jste měřeni a navíc má v anténě integrovaný laserový snímač. Tím dokáže 100% odhalit laserové měření rychlosti.
Z hlavních velkých výhod pevné sady oproti přenosné sadě je zvýšení detekční citlivosti vzhledem k umístění mikrovlnné antény a to velmi markantně.
Příklad: pokud s přenosným detektorem Valentine One umístěným za čelním sklem máte detekci měřícího radaru nějakých 100m, tak s pevnou sadou Valentine One se posouváte na neuvěřitelných 300m!
Další z výhod pevné sady V1 je to, že pevný detektor Valentine One má i vynikající detekci na odjezdu, což např. u detektoru Beltronics 975e Euro a STI-R bohužel neplatí. V neposlední řadě je nutno podotknout, že u pevné sady V1 se již nevyskytují falešné poplachy jako u přenosné sady Valentine One. Vše je pravděpodobně opět dáno umístěním samotné mikrovlnné antény. Jedinou nevýhodou oproti pevné sadě 975e Euro je to, že mikrovlnná anténa pevné sady Valentine One je o 19mm delší a 31mm širší jako u Beltroniku 975e Euro. Ale ze zkušeností s montáží je u 99% automobilů bez problémů zabudovatelná.
Zde je vidět detailní pohled na přední stranu krabičky mikrovlnné antény a právě vzpomínaný laserový snímač, který je při měření laserem hodně důležitý!
Co se ukrývá uvnitř?
Na první pohled elektronika antiradaru je až na pár úprav naprosto stejná jako u přenosné sady V1. Na vrchní straně kovového těla mikrovlnné antény je umístěná elektronika snímající provozní teplotu uvnitř plastové krabičky antiradaru. Pokud se citlivá elektronika antiradaru přiblíží k maximálním provozním hodnotám stanoveným výrobcem, tato řídící deska ji vyhodnotí a případně odpojí samotnou elektroniku antiradaru od napájení. Tímto je velmi dobře ošetřena elektronika antiradaru proti zničení extrémními teplotami.
Předem upozorňuji, že tu jde především o prevenci a v žádném případě se nemusíte obávat toho, že se Vám bude antiradar za jízdy neustále vypínat a znovu zapínat! Jde tu o to, aby se předešlo v extrémní situaci, která může například nastat v horkém letním dnu ve stojící nebo pomalu popojíždějící koloně např. na dálnici. Vše je kolem chladiče motoru a klimatizace zahříváno a právě v tomto okamžiku by se mohla citlivá elektronika antiradaru vlivem těchto vysokých teplot poškodit. Ale jakmile se znovu s automobilem rozjedete, vlivem proudícího vzduchu se okamžitě anténa ochladí a vše se vrací do normálu. Proto je instalována tato ochranna.
Jinak tuto velmi dobrou dodatečnou funkci nenajdete u žádného z antiradarů a to pevných i přenosných. A to mi věřte, že se elektronika antény v parném letním dnu zahřeje ve stojící se koloně od chladiče motoru a klimatizace řádně!!!
Závěr
Antiradar Valentine One – pevný je nejcitlivější detektor radarového měření rychlosti a hlavně v poslední době, tak oblíbenému laserovému měření. I když se při detekci laseru nejedná o plnohodnotnou ochranu jako u zakázaných rušiček. Kdo ho již má zakoupený, pevně věřím, že je s ním maximálně spokojený a kdo přemýšlí nad koupí, tak určitě neprohloupí. Ale abych nezapoměl, pro fajnšmekry je to další nástupce Valentine One – Voice, který posouvá laťku ještě dále jak tento detektor.