Aplikace, které varují před výskytem policejních hlídek, jsou nelegální. Velmi často je na ně nahlíženo jako na radarové detektory.

 

waze policie hlidka 730x410

 

Evropská unie nemá jednotou legislativu, žádní společné a jednotné řešení pro přístup k problematice k antiradarů. Nejenom EU, ale obecně celá Evropa se na antiradary dívá velmi příkře, kromě Rumunska, kde není zatím žádné omezení. U nás je legislativa relativně benevolentní, naopak v západních zemích hrozí vysoké pokuty, někde i vězení. A to nejenom za antiradar jako takový. V určitém ohledu jde o problematiku názvů a správnou terminologii.

Narušovat vybírání pokut za rychlou jízdu se nesmí :
Ovšem také o lokalitu, ve které řidič dané zařízení používá. Pasivní antiradar, správně radarový detektor, je u nás legální používat. Nelegální je používat aktivní rušičku signálu takzvaného radaru. Tedy pokud řidič pouze ví, že je měřen, ale toto měření aktivně nenarušuje, je to v pořádku. U nás. Zbytek Evropy vnímá věc s antiradary jinak. V ostatních zemích je až na výjimky zakázané antiradary, respektive jak aktivní rušičky, tak také pasivní detektory, používat.

 

policie mereni rychlosti radar 1024x538

 

Mnohde je dokonce nelegální mít toto zařízení v autě, byť v neaktivním stavu. A nejde jen o zařízení jako takové, ve formě hardwaru, potíže mohou nastat i se softwarem. S aplikacemi, které běžně slouží jako navigace, mají další funkce, včetně varování před policejními hlídkami a měřením. A to může být problém. Německý ADAC upozornil na případ, kdy bylo zjištěno v automobilu aktivní zařízení (mobilní telefon) s běžící navigační aplikací.

U nás je to legální, v Německu pokuta, v Belgii vězení :

Aplikace obsahovala varování před policejním měřením. Navíc nešlo o mobil řidiče, ale spolujezdce, přesto policie zakročila a udělila pokutu 100 Eur, tedy asi 2 400 Kč. Jak je vidno, německé zákony ohledně antiradarů lze ohnout a naroubovat nejenom na samotná zařízení ale i aplikace. Je v pořádku, pokud je na hlídky policie upozorňováno v rádiu. Podle logiky, že jde o obecné oznámení pro všechny řidiče, ne jenom ty, kteří jsou právě v daném místě. Je možné dokonce upozorňovat ostatní řidiče gesty, blikání světly je zakázané.

 

google mapy 1024x538

 

Naopak ten, kdo v Německu a nejenom tam, cíleně a záměrně sleduje výskyt policejních hlídek na své trase, porušuje zákon. Vyplatí se tedy, pokud řidič používá Waze nebo jinou, podobnou aplikaci, když se blíží v zahraničí k policejní hlídce, tuto vypnout. Obecně je tento postup asi bezpečný ve všech evropských státech. Někde totiž hrozí nejenom pokuty, ale i pobyt ve vězení. Je otázkou, jak by v Belgii, kde je odnětí svobody aktuální, v daném případě postupovali. Ale proč riskovat.

ZDROJ : AutoŽivě


Doprava zdarma

Při nákupu nad Kč 2.500,- máte dopravu zdarma!

Možnost vrácení

Zboží můžete do 14 dnů vrátit nebo vyměnit bez udání důvodu.

Zákaznická linka

Máte nějaký dotaz? Zavolejte!

Poradíme

Nevíte, který vybrat? Potřebujete technickou konzultaci? Kontaktujte nás.