radar-speed-control-camera-road

V Přerovské ulici v Olomouci brzy začne město krotit rychle jedoucí řidiče pomocí radaru.

Naostro pojede již od 1. dubna. Po Chválkovicích a Chomoutovu je Holice třetí lokalitou, kde nasazuje tento represivní nástroj.

V plánu jsou už další rušné ulice. Zájem o spolupráci s Olomoucí na měření rychlosti aut mají obce v sousedství krajského města.

Naostro pojede již od 1. dubna. Po Chválkovicích a Chomoutovu je Holice třetí lokalitou, kde nasazuje tento represivní nástroj.

V plánu jsou už další rušné ulice. Zájem o spolupráci s Olomoucí na měření rychlosti aut mají obce v sousedství krajského města.

Přerovské ulici bude nově instalovaný radar fungovat v obdobném režimu jako vloni namontované zařízení ve Chválkovicích v ulici Švabinského.

„Zaznamenávat bude okamžitou rychlost na vjezdu i výjezdu z měřeného úseku,“ sdělila mluvčí magistrátu Radka Štědrá.

Po umístění radaru na jednu z nejrušnějších olomouckých ulic, kterou vede silnice I/55, volali místní občané.

„Lokality se volí na základě požadavků komisí městských částí a po konzultacích s policií,“ uvedla mluvčí.

„Přerovská, to je závodní dráha. Občané po tom volají už delší dobu,“ potvrdil předseda komise městské části (KMČ) František Ryšánek.

Diskuse v těchto dnech vyvolalo zvolené umístění zařízení. Podle některých občanů je nejproblematičtější úsek spíše za mostem ke světelné křižovatce.

„Semafor je zde pro některé řidiče ‚startovacím zařízením‘. Ale uvidíme, jak to v Přerovské zafunguje. Jsme rádi, že zde radar je, každopádně to pomůže,“ dodal předseda KMČ.

Rozšíření i na další ulice

Město počítá s rozšířením měření do dalších ulic. Radary v Chomoutově v ulici Dalimilova a ve Chválkovicích se totiž podle dosavadních zkušeností velmi osvědčily. Provoz se zklidnil.

Ještě letos chce spustit měření rychlosti v Okružní ulici. „A to od 1. července,“ upřesnila Radka Štědrá s tím, že v příštím roce by měla přijít na řadu ulice Jižní.

Výběr aktuálních míst pro instalaci radarů pochválil i krajský koordinátor BESIPU Miroslav Charouz: „Jednoznačně to postupně přinese mnohem více bezpečí pro zranitelné účastníky provozu. Je tam velký pohyb cyklistů, chodců. Jsou tam hřiště. A zejména ve Chválkovicích spousta řidičů přijíždí od Šternberka, vidí kolonu, objíždí to alejí na Svatý Kopeček a dohání ztracený čas. Opravdu se tam jezdí velmi svižně.“

Bez pokut to nefunguje, zoufají si obce

Protože represivní radary v Olomouci přinášejí efekt, obracejí se na radnici obce ze sousedství, kde si už neví s piráty silnic rady. Zařízení bez možnosti zasílání pokut za překročenou rychlost zde nezabrala.

Malé obec však samy nemohou zpracovávat data. Radary by chtěli konkrétně v Kožušanech-Tážalech, Dolanech nebo Horce nad Moravou.

„Vzhledem k tomu, že ostrý provoz radarů započal teprve se začátkem letošního roku, zůstávají pro nás v současné době prioritou zejména lokality na samotném území města. Konkrétní forma spolupráce s dalšími obcemi by tak mohla teprve přijít na řadu,“ dodala k poptávce mluvčí olomouckého magistrátu.

Radary v Olomouci – počty zaznamenaných přestupků

Leden: 1416
Únor: 948
Březen: (do 05.03.): 160

Zdroj: https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/prerovska-olomouc-radar-2024.html